
Dla osoby, która nie działa na co dzień w branży marketingowej, SEO jest tajemniczym pojęciem, w dodatku najczęściej utożsamianym z pozycjonowaniem. Bez trudu można się dowiedzieć, że działania SEO poprawiają widoczność strony w wynikach wyszukiwarki, ale co dokładnie się za tym kryje?
SEO – co kryje się za tym skrótem?
SEO to termin pochodzący z języka angielskiego – Search Engine Optimization – i dosłownie oznacza optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Oczywiście ma to bezpośredni wpływ na pozycję twojej strony w rankingu wyszukiwarki, ale na pozycjonowanie składa się dużo więcej działań, niż samo SEO. Optymalizacja polega na wdrażaniu takich kroków na stronie (on-page SEO) i poza nią (off-page SEO), które pomagają witrynie działać sprawniej i staje się ona wygodniejsza, czytelniejsza zarówno dla użytkownika, jak i robotów Google. W zakres pracy specjalisty SEO wchodzi optymalizacja treści, czyli m.in. eliminowanie zduplikowanego contentu albo treści o niskiej jakości. Optymalizacja struktury strony oraz zmiany w jej kodzie korzystnie wpływają na to, jak boty czytają i rozumieją układ treści oraz ich hierarchię. Kolejnym segmentem działań SEO jest link building, czyli tzw. linkowanie, zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Linki przychodzące powinny być wysokiej jakości, co można weryfikować i mierzyć za pomocą dedykowanych narzędzi, np. Ahrefsa. Specjaliści dbają także o to, by umiejscowienie adresów URL na stronie było prawidłowe oraz ustalają proporcje między linkami z kotwicami na słowa kluczowe, oraz te innego rodzaju.
Po co optymalizować stronę internetową?
Optymalizacja strony obejmuje wiele obszarów i pozwala usprawnić działanie witryny, co skutkuje docenieniem jej przez Google. W parze z wysokim miejscem w rankingu idą także pozytywne doświadczenia użytkowników. Czego możesz się spodziewać po współpracy ze specjalistami SEO?
- Większego ruch organicznego, tzn. pochodzącego z wyszukiwarki,
- Zaangażowania lokalnych odbiorców,
- Podniesienia wiarygodności Twojej firmy,
- Większej sprzedaży w przypadku e-commerce,
- Zwiększenia rozpoznawalności marki.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@icons8
Dodaj komentarz