Sonoidoni

Kategorie

  • Lookbook
  • Porady
  • Trendy
  • Uncategorized

Szukaj

SEO – co to jest i jak może pomóc Twojej stronie internetowej

30 października, 2020

kobieta pracuje przy komputerze

Dla osoby, która nie działa na co dzień w branży marketingowej, SEO jest tajemniczym pojęciem, w dodatku najczęściej utożsamianym z pozycjonowaniem. Bez trudu można się dowiedzieć, że działania SEO poprawiają widoczność strony w wynikach wyszukiwarki, ale co dokładnie się za tym kryje? 

SEO – co kryje się za tym skrótem?

SEO to termin pochodzący z języka angielskiego – Search Engine Optimization – i dosłownie oznacza optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Oczywiście ma to bezpośredni wpływ na pozycję twojej strony w rankingu wyszukiwarki, ale na pozycjonowanie składa się dużo więcej działań, niż samo SEO. Optymalizacja polega na wdrażaniu takich kroków na stronie (on-page SEO) i poza nią (off-page SEO), które pomagają witrynie działać sprawniej i staje się ona wygodniejsza, czytelniejsza zarówno dla użytkownika, jak i robotów Google. W zakres pracy specjalisty SEO wchodzi optymalizacja treści, czyli m.in. eliminowanie zduplikowanego contentu albo treści o niskiej jakości. Optymalizacja struktury strony oraz zmiany w jej kodzie korzystnie wpływają na to, jak boty czytają i rozumieją układ treści oraz ich hierarchię. Kolejnym segmentem działań SEO jest link building, czyli tzw. linkowanie, zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Linki przychodzące powinny być wysokiej jakości, co można weryfikować i mierzyć za pomocą dedykowanych narzędzi, np. Ahrefsa. Specjaliści dbają także o to, by umiejscowienie adresów URL na stronie było prawidłowe oraz ustalają proporcje między linkami z kotwicami na słowa kluczowe, oraz te innego rodzaju. 

Po co optymalizować stronę internetową? 

Optymalizacja strony obejmuje wiele obszarów i pozwala usprawnić działanie witryny, co skutkuje docenieniem jej przez Google. W parze z wysokim miejscem w rankingu idą także pozytywne doświadczenia użytkowników. Czego możesz się spodziewać po współpracy ze specjalistami SEO?

  • Większego ruch organicznego, tzn. pochodzącego z wyszukiwarki,
  • Zaangażowania lokalnych odbiorców,
  • Podniesienia wiarygodności Twojej firmy,
  • Większej sprzedaży w przypadku e-commerce,
  • Zwiększenia rozpoznawalności marki.

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@icons8

W kategorii:Uncategorized

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

komentarze

    Copyright © 2023

    Wspierany przez Agencja Marketingowa Strategiczni.pl