Każda osoba tworząca stronę internetową tworzy ją z zamysłem by przyniosła ona jej korzyść. W tej grupie najbardziej jawnie robią to twórcy sklepów online. Dla nich pozycja w wyszukiwarce daje wymierne korzyści w postaci większej ilości sprzedanych towarów. Jak zatem poprowadzić SEO sklep online by przyniosło to oczekiwaną korzyść?
Niepowtarzalność – wabik na roboty
Rozpoczynając działania SEO sklepu online należy sprawdzić unikalność tytułów i opisów meta. Każdy z zamieszczonych produktów powinien posiadać własną stronę z unikalnym tytułem dzięki czemu wyszukiwarki będą mogły łatwo analizować co zawiera nasz sklep i przedstawiać to w postaci wyników wyszukiwania. Podobnie jest z opisami meta, tutaj również ma znaczenie unikanie powtarzania treści. Jeśli zastosujemy się do tych zasad unikniemy wpadnięcia w pułapkę wewnętrznej konkurencji, gdy ze względu na takie same tytuły i opisy nasze strony z produktami konkurują same między sobą.
Czytelność adresów
Drugim ważnym aspektem w SEO sklep online jest ujednolicenie adresów URL. Choć z perspektywy użytkownika nie ma różnicy pomiędzy adresami URL z www i bez to dla automatów są to dwa różne adresy. Dlatego by wypromować sklep, wszelkie linki służące do nawigacji wewnątrz sklepu, muszą mieć tą samą strukturę. Dzięki temu wszystko co robimy w ramach SEO sklepu online będzie pracować na lepszą pozycję jednego adresu naszego sklepu, zamiast rozpraszać się na kilku.
Słowa kluczowe
Dzięki temu, że każdy z produkty zamieszczony w sklepie ma swoją specyfikę można skorzystać z dwóch opcji na pozycjonowanie szerokie i długi ogon (longtail). Dla pozycjonowania szerokiego ważne jest by nie skupiać się na najpopularniejszych frazach, a tworzyć zawierające kilka elementów słowa klucze które trafią w wyniki wyszukiwania osób
poszukujących przedmiotu o konkretnych właściwościach. Przykładowo będziemy pozycjonować się, nie na krótką frazę mikser, a na precyzyjną mikser planetarny z misą obrotową.
Dodaj komentarz