Firmy chcące natychmiastowo pokazać swoją obecność w internecie, powinny sięgnąć po narzędzie, jakim jest reklama Google Ads. Aby kampania PPC okazała się skuteczna, należy zaplanować ją w rzetelny sposób. W tym celu potrzebna jest wnikliwa analiza i ustalenie takich kryteriów jak lokalizacja, słowa kluczowe czy budżet. Im szybciej i dokładniej te elementy zostaną dopracowane, tym większe szanse na powodzenie ma zaprojektowana kampania.
Słowa kluczowe
Chociaż mogłoby się wydawać, że frazy kluczowe to domena SEO, są one równie ważne podczas projektowania kampanii PPC. Jeżeli nie dobierzemy odpowiednich słów, użytkownicy zwyczajnie nie trafią na naszą reklamę w wyszukiwarce. Aby upewnić się, że wybrane przez nas frazy są skuteczne, sugerowane jest przeprowadzenie testów AB. Dzięki nim wyłonione zostaną najbardziej „chwytliwe” hasła, które przyciągną uwagę użytkowników.
Lokalizacja
W konstruowaniu skutecznej kampanii PPC istotne jest również, gdzie znajduje się dany biznes. Szczególnie jeżeli jest to małe przedsiębiorstwo, które działa na ograniczonym obszarze. Jeżeli pominiemy krok ustalający, na jakim terytorium chcemy, żeby wyświetlała się nasza reklama Google Ads, może trafiać do nieodpowiedniej grupy. Mały salon fryzjerski z Wrocławia powinien być widoczny przede wszystkim dla wrocławian. Wyświetlanie kampanii np. w Katowicach raczej nie przysporzy mu nowych klientów. Oczywiście ważne jest również, co chcemy osiągnąć – więcej kontrahentów, czy jedynie większą rozpoznawalność marki.
Budżet
Kampania PPC (pay per click) w tłumaczeniu z języka angielskiego oznacza opłatę za kliknięcie. Podczas projektowania reklamy Google Ads musimy zdecydować, ile pieniędzy jesteśmy w stanie przeznaczyć na nasz projekt. Istotne jest czy decydujemy się na rozwijanie świadomości konsumentów na temat naszej marki, czy też zależy nam na wzroście konwersji. W przypadku, kiedy chcemy brać pod uwagę oba wymienione kryteria, najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie osobnych kampanii. Dzięki temu łatwiej będzie nam kontrolować ich skuteczność oraz dobierać odpowiednie hasła reklamowe.
Analiza danych
Należy pamiętać, że reklamy Google Ads nie wystarczy zaprojektować i zostawić samej sobie. Jeżeli chcemy osiągać coraz lepsze wyniki, polepszać rozpoznawalność naszej firmy, a także powiększać liczbę klientów i dokonywanych przez nich transakcji, musimy systematycznie analizować powstałe kampanie. Idealnym rozwiązaniem dla klientów Google Ads jest połączenie konta z Google Analytics. Dzięki temu przeprowadzane będą potrzebne do wyciągania wniosków operacje na danych.
Opanowanie strategicznego planowania kampanii PPC przy użyciu Google Ads, to nie lada wyzwanie. Źle skonstruowana reklama może przynosić firmie jedynie straty. Dlatego lepiej skorzystać z usług agencji marketingowej. Specjalista od reklam PPC należycie zaprojektuje naszą kampanię i upewni się, że osiąga ona zamierzone cele.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@lordmaui
Dodaj komentarz