Era lokalnych butików powoli mija za sprawą dużych, globalnych sieciówek. To one docierają do coraz większej liczby osób, prześcigając się w ofertach na najlepsze ubrania. Jak zacząć sprzedawać odzież z lokalnego sklepu i przebić się przez ofertę topowych marek?
Pierwszym krokiem jest założenie sklepu internetowego. Drugim krokiem jest SEO, czyli optymalizacja witryny sprzedażowej. W dużym uproszczeniu polega ono na dostosowaniu struktury, działania i zawartości do potrzeb użytkownika i wyszukiwarki. Jeśli nie słyszałaś o SEO, powinnaś wiedzieć, że tylko z nim Twoja strona będzie miała rację bytu. Dlaczego? Otóż pozwala nie tylko na wygodne użytkowanie, ale i na zwiększenie widoczności usług na wybranym obszarze. To daje Ci więcej zaangażowanych klientów i korzystniejszy zysk sprzedażowy.
Pozycjonowanie lokalne dla sklepu online
Jeśli chodzi o promowanie usług w danym rejonie, niezbędne będzie pozycjonowanie lokalne. Polega ono na wyżej wymienionych działaniach, z tym, że nakierowanych właśnie na wyszukiwanie lokalne. Musisz wiedzieć, że pozycja strony w wyszukiwarce w dużej mierze zależy od frazy, po której użytkownicy szukają danego produktu lub usługi. Te frazy to słowa kluczowe, a ich zestaw różni się w zależności od branży i lokalizacji. W przypadku pozycjonowania lokalnego wykorzystaj tzw. long-tail, czyli słowa z długiego ogona, np. “sukienka w kwiaty Jelenia Góra”, zamiast ogólnego “sukienka w kwiaty”. Mniej konkurencyjne słowa zwiększą Twoją szansę na dotarcie do konkretnych osób, faktycznie zainteresowanych produktem.
Google Moja Firma i Google Maps
Jak jeszcze możesz wykorzystać pozycjonowanie lokalne? Podpowiada to sam Google. Założenie wizytówki na Google Moja Firma i dodanie jej do Google Maps znacząco zwiększy widoczność Twoich usług, a to przełoży się na większą sprzedaż. Wizytówka Google wraz z mapą wyświetla się już w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu użytkownik nie ma potrzeby wchodzenia na stronę w poszukiwaniu jednej informacji – będzie ją miał “podaną na tacy”. Jakie informacje można umieścić w wizytówce Google? Najważniejsze z nich to lokalizacja, wskazówki dojazdu, godziny otwarcia lokalu, zdjęcia produktów lub usług, odnośnik do strony oraz opinie i komentarze.
Nie wszystkie elementy będziesz w stanie wykonać sama, więc w razie potrzeby zwróć się o pomoc do sprawdzonej agencji SEO. Dobrze wypozycjonowana strona to podstawa, na której oprzesz swoje dalsze działania.
Dodaj komentarz