W dzisiejszym świecie nawet najlepsze przedsięwzięcie dla sukcesu potrzebuje rozpoznawalności. Poszukując sposobu dotarcia do klienta chwytamy się wszelkich metod, od tradycyjnych, jak ogłoszenia prasowe, papierowe materiały promocyjne, aż do nowoczesnych jak profile social media. Zapominamy przy tym, że potencjalny klient nie lubi być znajdowanym, raczej woli być tym, który znajduje. Przeczesywanie wyników wyszukiwarek jest raczej irytujące, co innego szukanie na mapie… Google! Tylko jak się tam znaleźć? Zacząć trzeba od profilu na Google Moja Firma.
Google Moja Firma
To darmowe wrota, przez które wchodzimy do krainy usług dla przedsiębiorców oferowanych przez fimę Google. By zacząć potrzebujemy stworzyć profil naszej firmy. Potrzebne są do tego: konto Google i podstawowe informacje o firmie. Bardzo ważne jest podanie prawdziwego miejsca prowadzenia działalności oraz rzeczywistego terenu, na którym zamierzamy prowadzić działalność lub terenu, na którym chcemy prowadzić ją najintensywniej.
Strona firmowa czy wizytówka?
W trakcie zakładania profilu zostanie nam również zaproponowane utworzenie bezpłatnej strony www na podstawie wizytówki Google Moja Firma. Jeśli nie mamy witryny, to warto skorzystać z tego rozwiązania, a gdy już wcześniej ją przygotowaliśmy, to podajemy we wskazanym polu adres URL. Profil założony!
Weryfikacja
Po utworzeniu profilu na Google Moja Firma zostanie nam zaproponowane zweryfikowanie konta. Najszybszą metodą jest kod SMS. Dzięki niemu potwierdzimy, że jesteśmy właścicielami profilu firmy i możemy w pełni wykorzystać jego możliwości.
Wizytówka Google Moja Firma
W tym momencie już mamy szansę pojawić się na Google Maps. By zoptymalizować naszą widoczność na mapie powinniśmy w jak największym stopniu uzupełnić wizytówkę naszej firmy. Możemy to zrobić poprzez logowanie się w przeglądarce na konto Google lub z aplikacji Google Moja Firma na telefon. Warto się przy tym wysilić, ponieważ im lepszy będzie nasz wynik w panelu, tym większa nasza widoczność. Postarajmy się również, by dotychczasowi kontrahenci wystawili nam opinie i pozostawili komentarz. To dodatkowo podbije widoczność naszej wizytówki na Mapie Google.
Dodaj komentarz